close

 

I, I will be king
我,我是國王。
And you, you will be queen
而你,你是我的女王。
Though nothing will drive them away
雖然擺脫不了。
We can beat them, just for one day
但我們可以擊退那些的,就這麼一天。
We can be Heroes, just for one day
我們可以成為英雄,就這麼一天。

And you, you can be mean
你,你可以很刻薄。
And I, I’ll drink all the time
我,我可以喝個爛醉。
‘Cause we’re lovers, and that is a fact
因為我們是一對戀人,而這是事實。
Yes we’re lovers, and that is that
是的我們是一對戀人,沒什麼好懷疑。

Though nothing, will keep us together
儘管沒有任何,沒有任何事物可以維繫住你和我。
We could steal time,
我們可以偷些時間,
just for one day
就這麼一天。
We can be Heroes, for ever and ever
我們可以成為英雄,永遠。
What d’you say?
你說好不好?

I, I wish you could swim
我,我希望你能游泳。
Like the dolphins, like dolphins can swim
像海豚,像海豚一樣自由的游。
Though nothing,nothing will keep us together
儘管沒有任何,沒有任何事物可以維繫住你和我。
We can beat them, for ever and ever
但我們總是可以擊退那些的,永遠。
Oh we can be Heroes,
我們可以成為英雄,
just for one day
就這麼一天。

I, I will be king
我,我是國王。
And you, you will be queen
而你,你是我的女王。
Though nothing will drive them away
雖然擺脫不了那些。
We can be Heroes, just for one day
我們還是可以成為英雄,就這麼一天。
We can be us, just for one day
我們還是可以做自己,就這麼一天。

I, I can remember
我,我還記得。
Standing, by the wall
我們站在高牆下。
And the guns shot above our heads
而槍就在我們的頭上開火。
And we kissed,as though nothing could fall
我們親吻彼此,彷彿一切都不會崩壞。
And the shame was on the other side
羞恥早已拋到高牆的另一頭。
Oh we can beat them, for ever and ever
我們總是可以擊退那些的,永遠。
Then we could be Heroes,
我們可以成為英雄,
just for one day
就這麼一天。

We can be Heroes
我們可以成為英雄。
We can be Heroes
我們可以成為英雄。
We can be Heroes
我們可以成為英雄。
Just for one day
就這麼一天。
We can be Heroes
我們可以成為英雄。

We’re nothing, and nothing will help us
我們什麼都不是,誰也幫不了我們。
Maybe we’re lying,
也許我們在說謊,
then you better not stay
那你最好別留在我身邊。
But we could be safer,
但我們可以感到安心,
just for one day
就這麼一天。

Oh-oh-oh-ohh, oh-oh-oh-ohh,
just for one day
就這麼一天。

arrow
arrow
    文章標籤
    movie OST lryics David Bowie
    全站熱搜

    Chris 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()