close

Ground Control to Major Tom  
地面管制中心呼叫湯姆少校
Ground Control to Major Tom  
地面管制中心呼叫湯姆少校
Take your protein pills  
吞下你的營養補給品
And put your helmet on  
戴上你的頭盔
Ground Control to Major Tom  
地面管制中心呼叫湯姆少校
Commencing countdown  
開始倒數
Engines on  
引擎起動
Check ignition  
檢查點火裝置
And may god’s love be with you  
願上帝的愛與你同在

Ten, nine, eight, seven, six, five  
十,九,八,七,六,五
Four, three, two, one, liftoff  
四,三,二,一,發射

This is Ground Control to Major Tom  
這裡是地面管制中心呼叫湯姆少校
You’ve really made the grade  
你不負眾人所望
And the papers want to know whose shirts you wear  
報紙想要知道你支持哪個球隊
Now it’s time to leave the capsule if you dare  
離開太空梭的時間到了,假如你夠勇敢的話

This is Major Tom to Ground Control  
這裡是湯姆少校呼叫地面管制中心
I’m stepping through the door  
我正要踏出艙門
And I’m floating in a most peculiar way  
我正用一種最詭異的方式漂浮著
And the stars look very different today  
今天星星看起來非常不一樣

For here  
在這裡
Am I sitting in a tin can  
我正坐在一個大錫罐裡面嗎?
Far above the world  
在世界遙遠的上方
Planet Earth is blue  
行星地球是藍色的
And there’s nothing I can do  
我什麼事也不能做

Though I’m past one hundred thousand miles  
雖然我穿越了十萬哩
I’m feeling very still 
 我感到非常的平靜
And I think my spaceship knows which way to go  
我想我的太空船知道該往哪個方向走
Tell me wife I love her very much she knows  
告訴我的老婆我非常的愛她,她知道的
Ground Control to Major Tom  
地面管制中心呼叫湯姆少校
Your circuit’s dead, there’s something wrong  
你的電路壞了,出了問題了

Can you hear me, Major Tom? 
你能聽得見嗎,湯姆少校?
Can you hear me, Major Tom? 
你能聽得見嗎,湯姆少校?
Can you hear me, Major Tom? 
你能聽得見嗎,湯姆少校?

Can you … 
你能
Here am I floating round my tin can 
我在這兒浮在我的鐵錫罐周圍
Far above the moon 
在月球遙遠的上方
Planet Earth is blue 
行星地球是藍色的
And there’s nothing I can do 
我什麼事也沒法做

 

arrow
arrow
    文章標籤
    movie OST lryics
    全站熱搜

    Chris 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()